Sunday, October 26, 2008

Bloguri

Nu ma prea pricep la bloguri. Adica nu ma pricep deloc. Dar m-am hotarat, e timpul sa invat sa caut si sa citesc bloguri. Sa va spun de ce...

Zilele trecute stateam linistita in fata calculatorului incercand sa traduc ceva. Linistita inseamna ca fiul meu se juca si nu avea cu mine nicio treaba urgenta (de genul “Mama eu sunt gardianul albastru, tu ce fel de gardian vrei sa fii ? Tu esti fetita, asa ca ar trebui sa fii gardianul rosu... Nu vreau sa ma fac mare niciodata, ca daca ma fac mare ca tine tu o sa mori ca bunica”. Dar de data asta nu, nu avea nicio idee de impartasit).

Ca de obicei, cand esti mai prins in toiul traducerii iti dai seama ca nu poti da de cap unui cuvant. Cauti si tot cauti in dictionarele bilingve (putine dealtfel, iar unele dintre ele chiar proaste. Oare de ce noi, romanii, nu putem face niste dictionare bune de sinonime, antonime, de termeni juridici, de termeni medicali si de alti termeni ?). Si cum spuneam, cautam un termen care sa ma ajute sa-mi dau seama ce poate insemna ikat. Din context reiesea clar ca e vorba despre un soi de material. Dar care ? Dictionarul imi spune ca e o tesatura indiana. Bine-bine, dar cum ii zicem noi in romana ? Am auzit de asa ceva ? Folosim asa ceva ? Si incep sa caut disperata pe google termeni legati de tesaturi. Nu stiu exact ce am introdus la cautare, probabil vreun cuvant legat de tesator. Stiu doar ca google-ul m-a dus la un blog care se numeste “tesatorul” si care, desigur, nu are nicio legatura cu aceasta ocupatie. Ci mai degraba cu scriitorul ca tesator al unei povesti. Bine spus, mai ales cand e vorba despre Florin Pitea care este un adevarat povestitor, cu un talent rar intalnit, indiferent ca vorbeste despre distopii sau utopii, indiferent ca vorbeste sau scrie, indiferent ca se adreseaza in romana sau pe englezeste.

Pentru cei care nu stiu despre cine este vorba trebuie sa precizez ca Florin Pitea scrie. Dar nu asa cum scriu altii, ci intr-un mod aparte. Scrie science-fiction intr-un stil inconfundabil de frumos. Scrie exact asa cum vorbeste la cursuri. (Eu n-am putut lipsi la niciunul dintre cursurile sale atunci cand am facut literatura britanica contemporana cu Florin Pitea si nu pentru ca mi-era frica sa nu am restanta-colegele mele erau terminate, auzisera ca Pitea lasa pe toata lumea si are niste pretentii imense de la studenti, cum adica sa citesti 30 de romane intr-un semestru ? Sa le citesti in engleza ? Cine are timp ?- ci de dragul unor ore in care ascultam povesti despre romane si romancieri contemporani).

Blogul cu pricina se afla la http://tesatorul.blogspot.com/ si ii invit pe toti iubitorii de literatura, sf-uri sau povesti sa-l incerce.

Nu, n-am gasit un sinonim pentru ikat si nu stiu ce-o sa fac cu acest cuvant. Oricum, nu va mai pot scrie pentru ca fiul meu vrea sa ne jucam cu masinutele. Cand scap de masinute, adica pe la 10 seara, ma apuc de citit bloguri. Sunt nemaipomenite ! Nu credeti ? Ia aruncati o privire aici, la blogul masterului.

1 comment:

Florin Pîtea said...

Vă mulţumesc din totă inima pentru lucrurile frumoase pe care le-aţi scris despre subsemnatul. Vă felicit pentru că aveţi energia să întreţineţi o gospodărie, să creşteţi un copil, să faceţi studii aprofundate, să traduceţi texte literare şi să mai citiţi şi bolg-uri. Vă doresc toate cele bune şi, dacă mai veniţi în vizită pe blog-ul meu, vă aştept cu plăcere comentariile.